Хустська міська рада

З 12 ЛЮТОГО 2014 РОКУ ВСТУПИВ У СИЛУ НОВИЙ ПОРЯДОК ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ РЕЧОВИХ ПРАВ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО ТА ЇХ ОБТЯЖЕНЬ

Нові правила державної реєстрації речових прав на нерухоме майно (передбачені Постановою Кабінету Міністрів України №868), що набули чинності з 12 лютого 2014 року, передбачають:

Можливість реєстрації нерухомості через пошту
Громадяни можуть реєструвати нерухомість через пошту. Проте слід врахувати, що при направленні документів поштою з описом вкладення необхідно засвідчення справжності підпису заявника згідно зі ст. 34 Закону України «Про нотаріат».
Запровадження процедури видачі свідоцтва про право власності взамін втрачених/зіпсованих державних актів на землю та свідоцтв про право власності
До сьогоднішнього дня існувала проблема: якщо людина, наприклад, втратила держакт на землю, вона не могла зареєструвати право власності на об’єкт нерухомості.
За новими правилами для реєстрації такого об’єкта людині потрібно буде надати держреєстратору копію примірника втраченого, пошкодженого або зіпсованого документа, завірену в установленому порядку органом, який його видавав, а також оголошення про втрату документа в регіональних засобах масової інформації за місцем розташування земельної ділянки.
Вдосконалення процедури державної реєстрації комунальної та державної власності на об’єкти нерухомого майна, розташовані на земельних ділянках
Новими правилами передбачено проведення державної реєстрації права на об’єкти нерухомого майна державної та комунальної власності, більшість з яких збудована ще за «радянських» часів. Причому така реєстрація буде здійснюватися з мінімальним пакетом документів.
Спрощення процедури державної реєстрації права власності на нерухоме майно, збудоване в результаті діяльності кооперативу (житлового, гаражного тощо)
Для реєстрації прав власності учасниками кооперативів, їм більше не треба надавати інформацію про всіх членів, достатньо тільки виписки, яка засвідчує, що людина є членом кооперативу і повне внесення пайового внеску.
Спрощення процедури державної реєстрації права власності на нерухоме майно, будівництво якого здійснювалося із залученням коштів від фізичних та юридичних осіб
Раніше, реєструючи новобудову, забудовник подає в реєстраційну службу певний пакет документів, після чого дублюючий перелік подається ще й покупцем житла. За новими правилами скорочено перелік необхідних документів для реєстрації нерухомості в новобудовах.
Так, основний пакет документів подає забудовник. Що ж до інвесторів, то якщо будівництво об’єкта нерухомого майна здійснювалося із залученням коштів фізичних та юридичних осіб, їм більше не доведеться надавати дублюючий пакет документів.
Вдосконалення процедури державної реєстрації права власності на реконструйоване нерухоме майно
Постановою передбачено вдосконалення процедури державної реєстрації права власності на реконструйоване нерухоме майно.
Так, траплялися випадки, коли після проведення реконструкції житлового будинку власник мав оформляти речове право на земельну ділянку, на якій знаходиться будинок.
Відсутність відповідного документа перешкоджала проведенню державної реєстрації права власності на реконструйований об’єкт нерухомості. Крім того, положеннями нормативно-правових актів також висувалася вимога присвоєння відповідному об’єкту нерухомого майна адреси. Разом з тим, у більшості випадків реконструкція об’єкта нерухомості не тягне за собою зміни його адреси.
Нововведеннями у сфері державної реєстрації прав встановлено, що документ, який посвідчує речове право на земельну ділянку, повинен подаватися у випадку, якщо реконструкція об’єкта нерухомого майна проведена зі зміною зовнішніх геометричних розмірів фундаменту в плані. Якщо ж у результаті реконструкції розміри не були змінені, особа не зобов’язана подавати документи на землю.
Крім того, документ, який підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси подається, коли в результаті реконструкції об’єкта нерухомого майна його адреса змінилася. Фактично це звільнило людину від обов’язку зайвий раз звертатися до органу місцевого самоврядування за підтвердженням його адреси або присвоєнням нової.
Вдосконалення процедури державної реєстрації припинення права власності на нерухоме майно
До 12 лютого 2014 року державна реєстрація припинення права власності, наприклад у зв’язку з його знищенням, могла проводитися лише щодо об’єктів нерухомого майна, державна реєстрація права власності на які проведена у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Це означало, що для проведення державної реєстрації припинення права власності, яке не зареєстроване у новому реєстрі, особа спочатку мала подати заяву про державну реєстрацію права власності (сплативши 120 грн. за отримання витягу), а потім заяву про державну реєстрацію його припинення (120 грн. + 119 грн.).
Фактично проводилася державна реєстрація права власності на об’єкт, якого вже не існувало. Строк розгляду такої заяви з 1 січня 2014 року встановлювався протягом 5 днів на реєстрацію виникнення і 5 днів – на реєстрацію припинення.
За новою процедурою для проведення державної реєстрації припинення права власності особа має звернутися до органу державної реєстрації прав із заявою про таку реєстрацію.
Реєстратор встановлює наявність відповідних відомостей у новому реєстрі. За їх відсутності він переносить відомості про права, зареєстровані до 1 січня 2013 року, до нового реєстру і одразу проводить державну реєстрацію припинення. Вартість – 119 грн. + 120 грн., строк – 5 днів.
В.о. начальника
Реєстраційної служби
Хустського РУЮ                                                                                      О. Потьомкін
 
Виправлення технічних помилок у Державному реєстрі прав

  1. У разі виявлення у свідоцтві про право власності на нерухоме майно та/або витязі з Державного реєстру прав технічної помилки, допущеної державним реєстратором, заінтересована особа письмово повідомляє у п’ятиденний строк про це державного реєстратора, який перевіряє відповідність відомостей Державного реєстру прав інформації, що міститься у заяві про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень. Якщо факт невідповідності підтверджено, державний реєстратор безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення. Виправлення технічної помилки у записах Державного реєстру прав, що була допущена не з вини державного реєстратора, здійснюється за плату.
  2. У разі виявлення технічної помилки, допущеної у записах Державного реєстру прав, державний реєстратор у п’ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересовану особу.
  3. Заінтересована особа протягом п’яти робочих днів з дня отримання від державного реєстратора повідомлення про допущення технічної помилки у записах Державного реєстру прав повинна звернутися до нього із заявою про виправлення такої помилки.
  4. Виправлення технічної помилки здійснюється у разі, якщо немає підстав вважати, що таке виправлення може завдати шкоди чи порушити права та законні інтереси правонабувачів або третіх осіб, які використовували відповідні реєстраційні записи.

Головний спеціаліст відділу реєстрації                                                            М. В. Горщар
речових прав на нерухоме майно
 Реєстраційної служби
Хустського РУЮ
 

Опубліковано: 01.10.2014 2027 Переглядів
Поділитися

Також може бути цікавим

Оголошення про конкурс з відбору суб’єктів оціночної діяльності
Хустська міська рада оголошує конкурс з відбору суб’єктів оціночної діяльності, які будуть залучені для проведення незалежної оцінки майна комунальної власності Хустської міської територіальної громади з метою визначення ринкової вартості майна для передачі у користування на умовах оренди, а саме: – вбудовані нежитлові приміщення підвального поверху адміністративної будівлі Хустської міської ради (поз. П14, П15, П24), загальною… ...
Черговий виконком – чергові рішення задля розвитку громади
Сьогодні, 16 жовтня, відбулося засідання виконавчого комітету Хустської міської ради під головуванням в.о. міського голови Василя Губаля та за участі його заступників Василя Калина, Павла Тесличка. Члени виконкому розглянули 31 питання порядку денного. Зокрема, рішення стосувались житлово-комунального господарства та юридично-правового забезпечення діяльності ради. Розглянули заяву голови громадської організації «Велооб’єднання» щодо проведення благодійного заходу «West Carpathian… ...
Державна підтримка сільського господарства у 2025 році
Діючі напрями державної підтримки у 2025 році Часткова компенсація 25% вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва. В і д ш к о д у в а н н я до 25% витрат на будівництво або реконструкцію тваринницьких ферм та доїльних залів (заявки на отримання компенсації приймаються в ДАР до 20 жовтня 2025 року)/ Пільгове… ...
Хустська міська рада підписала Меморандум про співпрацю з муніципалітетами Франції
Чергові кроки на шляху до транскордонного співробітництва. Сьогодні, 15 жовтня, між Хустською міською радою та муніципалітетами Фо-ла-Монтань, Жантю-Піжероль, Ла-Вільдє та Сен-Мартен-Шато Департаменту де ла Крез, регіон Нова Аквітанія, Франція відбулося підписання Меморандуму та угоди про співпрацю і партнерство. Мета – залучення підтримки для будівництва системи водопостачання в с. Нижнє Селище. У складі іноземної делегації –… ...
Про початок опалювального сезону у громаді
Розпорядження в.о. Хустського міського голови «Про початок опалювального сезону 2025-2026 років на території громади», який стартує сьогодні, 15 жовтня 2025 року. Більш детально про перелік закладів освіти та охорони здоровʼя – у Розпорядженні.     ...
Можливості для підприємців у межах політики «Зроблено в Україні»
У межах урядової політики «Зроблено в Україні» підприємці всіх галузей можуть скористатися різними інструментами фінансової підтримки — грантами, пільговими кредитами та компенсацією відсоткових ставок. Основні програми представили під час чергового «Діалогу влади та бізнесу». Платформа «Зроблено в Україні» наразі об’єднує вісім основних програм: «Доступні кредити 5-7-9%» — пільгове кредитування для бізнесу з можливістю розширення виробництва, модернізації чи запуску нових проєктів; Компенсація вартості… ...