Процес успішного отримання інформації
Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011р. №2939-VI влада зобов’язалася забезпечити прозорість та відкритість своєї діяльності. Кожен може протягом п’яти робочих днів отримати публічну інформацію, яка є у розпорядженні органів державної влади (зокрема в Хустській ОДПІ) та не віднесена законами до інформації з обмеженим доступом.
Слід зважити яким чином отримати інформацію – шляхом подання запиту на публічну інформацію чи звернення (заява, пропозиція, скарга)?
Ключова відмінність між зверненням та запитом на публічну інформацію полягає в тому, що інформаційний запит – це прохання надати вже створену інформацію (стан розрахунків, організаційну структуру тощо), а відповідь на звернення потребує узагальнення, обробки вже існуючої і створення нової інформації (проведення перевірки, роз’яснення податкового законодавства тощо). До того ж порядок розгляду звернень громадян регулюється Законом України «Про звернення громадян» від 2 жовтня 1996 року №393/96-ВР.
З метою отримання публічної інформації (в т. ч. інформації щодо себе) необхідно подати запит на публічну інформацію. Запит на інформацію подається фізичною або юридичною особою, об”єднанням громадян без статусу юридичної особи в усній чи письмовій формі під час особистого прийому або шляхом надсилання поштою, зокрема : поштою на адресу Хустської ОДПІ — 90400, м. Хуст, вул. Духновича, 17; факсом/телефоном – (03142) 4-32-20; електронною поштою –на адресу dpi15@ukrpost.net. Запит на інформацію подається в довільній формі, проте обов’язково повинен містити: прізвище, ім”я, по батькові (найменування) запитувача, поштову адресу, адресу електронної пошти або номер засобу зв’язку (якщо такий є); загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит (якщо запитувачу це відомо); підпис і дату.
Найчастіше запитувачі звертаються до Хустської ОДПІ з проханням надати інформацію щодо :
- реєстраційних даних платників податків;
- діяльності підприємств;
- відомостей про третіх осіб;
- стану надходження податків до бюджету України.
Хустська ОДПІ готова до плідної взаємодії із громадськістю і на всі запити громадян буде надана повна та достовірна інформація.
Тетяна Тюшка
головний державний податковий інспектор із забезпечення доступу до публічної
інформації та розгляду звернень громадян Хустської ОДПІ