Про механізм надання одноразової натуральної допомоги „пакунок малюка” при народженні дитини після 24 жовтня 2020р.
4 грудня 2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 25.11.2020р. № 1180 «Деякі питання надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги „пакунок малюкаˮ», відповідно до якої установлено, що одноразова натуральна допомога „пакунок малюка” надається на дітей, народжених починаючи з 24 жовтня 2020 р. включно.
„Пакунок малюка” видається уповноваженому представнику новонародженої дитини (матері або батькові дитини, усиновлювачу, опікуну тощо) у закладі охорони здоров’я (пологовому будинку, пологовому відділенні, перинатальному центрі тощо).
У разі відсутності „пакунка малюка” у закладі охорони здоровʼя, уповноваженому представнику таким закладом видається довідка про те, що „пакунок малюка” не видано. Для його отримання уповноважений представник дитини протягом 30 календарних днів з дня народження дитини повинен звернутися із пакетом документів (заява; документ, що посвідчує особу; довідка із закладу охорони здоров’я про неотримання „пакунку”; копія свідоцтва про народження дитини):
– до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади;
– до центру надання адміністративних послуг (ЦНАП), які передають їх протягом трьох робочих днів з дати їх надходження відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення, або
– надіслати заяву та пакет документів поштою (рекомендованим листом) на адресу відповідного структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної держадміністрації за місцем проживання.
Структурний підрозділ з питань соціального захисту населення розглядає подані документи та повідомляє отримувачу про прийняте рішення у спосіб, зазначений у заяві. Отримувачу може бути відмовлено у наданні “пакунка малюка”, якщо пакет документів подано не в повному обсязі.
Уповноважені представники дитини, які протягом 30-ти денного терміну з дня народження дитини не звернулися для отримання „пакунка малюка”, втрачають право на отримання одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка” і грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка” (крім випадків, зазначених у пунктах 9-10 постанови КМУ від 25.11.2020р. № 1180).
У разі відсутності „пакунка малюка” в структурному підрозділі з питань соціального захисту населення, його може бути видано в порядку черговості поданих заяв протягом 30 днів з дня народження дитини, про що структурний підрозділ інформує уповноважених представників індивідуально. Якщо протягом зазначеного терміну „пакунків малюка” немає в наявності, уповноважений представник дитини набуває право на отримання грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги „пакунок малюка” відповідно до постанови КМУ від 29 липня 2020 р. № 744 «Деякі питання реалізації пілотного проекту з монетизації одноразової натуральної допомоги „пакунок малюка”» (далі – грошова компенсація).
Для призначення грошової компенсації уповноважений представник дитини повторно звертається до вищезазначених органів і додає до раніше поданого пакету документів заяву «Про призначення грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги „пакунок малюка”» (за доведеною формою) у паперовій або електронній формі, де зазначає реквізити спеціального рахунка, відкритого в „ПриватБанку”.
Відповідно до норм чинного законодавства, лише з 1 липня 2021 року громадян матимуть право вибору: отримати одноразову натуральну допомогу “пакунок малюка” або грошову компенсацію вартості одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка”.
Управління соціального захисту населення
виконавчого комітету
Хустської міської ради
Опубліковано: 05.02.2021 656 Переглядів