Національний банк України попереджає:
Шахраї також полюють на мобільний номер телефону, який прив’язаний до банківських рахунків.
На цей номер надходять:
- коди підтвердження операцій,
- паролі від банків,
- інформація про баланс коштів на рахунках.
Ось, яку схему придумали шахраї!
Шахрай під маскою співробітника мобільного оператора телефонує жертві.
Каже, що проходять регламентні роботи по поліпшенню зв’язку, пропонує перейти на нові поліпшені стандарти.
У зв’язку з цим, просить надати код з SMS.
Насправді це не просто код! Це пароль для входу в персональний кабінет жертви на сайті мобільного оператора.
У персональному кабінеті шахрай здійснює віддалений перевипуск SIM-карти. З цього моменту SIM-карта в телефоні жертви – даремний шматок пластика, мобільним номером жертви розпоряджається шахрай.
В результаті шахрай отримує доступ до інтернет-банкінгу, Bank-ID, Google Account (ICloud), Gmail, телефонної книги, SMS, Facebook і Instagram жертви.
Що робити?
Не використовувати номер телефону, який прив’язаний до банківського рахунку в соціальних мережах, оголошеннях та для контактів з контрагентами / клієнтами.
Відключити послугу віддаленої заміни SIM-карти у свого мобільного оператора.
Встановити PIN-код на SIM-карту зі складним 8-значним паролем та пароль блокування телефону.
Зареєструватися в онлайн-кабінеті мобільного оператора.
Перейти на контракт з мобільним оператором.
Тримати в секреті
логін на пароль до онлайн-кабінету мобільного оператора
SMS-коди операторів
PUK-код та серійний номер SIM-картки
Більше інформації читай на #ШахрайГудбай за посиланням https://bank.gov.ua/promo/stopfraud/
Потрапив в руки шахрая? Телефонуй в Кіберполіцію – 0 800 505 170 або звернись онлайн за посиланням https://cyberpolice.gov.ua/
Маєш сумніви щодо ситуації? Телефонуй на гарячу лінію Національного банку України – 0 800 505 240.
Національний банк України
Опубліковано: 23.07.2020 582 Переглядів