Хустська міська рада

Листування контролюючих органів з платниками податків в електронній формі

З метою підвищення ефективності інформаційної взаємодії з контролюючими органами, звертаємо увагу на можливість здійснення листування в електронному вигляді через Електронний кабінет, відповідно до пункту 42.4 статті 42 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).

Підпунктами 17.1.13 та 17.1.14 пункту 17.1 статті 17 Кодексу передбачено, що платник податків має право самостійно обирати спосіб взаємодії з контролюючим органом в електронній формі через електронний кабінет, якщо інше не встановлено Кодексом, реалізовувати через електронний кабінет права та обов’язки, передбачені Кодексом та які можуть бути реалізовані в
електронній формі засобами електронного зв’язку.

Платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року
№ 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2155).

Листування контролюючих органів з платниками податків, визначеними абзацом першим п. 42.4 ст. 42 Кодексу, які подали заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів № 851 та № 2155 шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним
надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.

Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу, зокрема отримання будь-якого документа, що стосується такого платника податків та
має бути виданий йому контролюючим органом згідно із законодавством України, забезпечення взаємодії платників податків з контролюючими органами 2 з інших питань, передбачених Кодексом, яка може бути реалізована в електронній формі засобами електронного зв’язку (пункт 42 1 .2 статті 42 1 Кодексу).

Порядок функціонування Електронного кабінету затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 01 серпня 2017 за № 942/30810, зі змінами і доповненнями (далі – Порядок).
Відповідно до пункту 18 Порядку функціонування Електронного кабінету затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01 серпня 2017 за № 942/30810, зі змінами (далі – Порядок) листування контролюючих органів з платниками податків, які подають звітність в електронній формі у
встановленому законодавством порядку та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, здійснюється в електронній формі за умови подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет (далі – Заява) за формою згідно з додатком 3 до Порядку.

Якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику) (пункт 42.5 статті 42 Кодексу).

Переваги здійснення листування контролюючих органів з платниками податків в електронній формі:

–  Отримання документів від контролюючого органу в електронному вигляді через Електронний кабінет;
– Митєєве отримання повідомлень на електронну пошту про надходження документів в Електронний кабінет (інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет);
– Забезпечення своєчасного отримання повідомлень, вимог, рішень та іншої офіційної кореспонденції;
– Зменшення кількості особистих візитів до контролюючих органів;
– Постійний доступ до архіву листування в Електронному кабінеті.

Порядок подання Заяви:

– Увійти до приватної частини Електронного кабінету.
Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється після 3 проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого сертифікату електронного підпису, отриманого у будь-якого

Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія.Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.

– У меню «Налаштування» обрати вкладку «Бажання листування з КО»;

– Натиснути «Бажаю отримувати документи» та вказати електронну пошту, на яку бажаєте отримувати інформацію про документи, що надійшли в Електронний кабінет;

–  Підписати КЕП та надіслати.

Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який спрощує процес отримання податкових послуг платниками податків, мінімізує безпосередній контакт з органами ДПС та унеможливлює виникнення корупційних ризиків при наданні послуг.

Можливість здійснення листування в електронній формі створює умови для оперативної, надійної та зручної взаємодії платників податків із контролюючими органами.

4 QR листування з ДПС Онлайн

Listuvannya_z_DPS_Zayava_pro_bazhannya (1)

Опубліковано: 17.07.2025 86 Переглядів
Поділитися

Також може бути цікавим

В.о. міського голови Василь Губаль відзвітувався публічно за 2024 рік
Сьогодні, 30 вересня 2025 року, відбувся публічний звіт в.о. Хустського міського голови Василя Губаля за 2024 рік. У залі засідань зібралося керівництво, начальники управлінь, відділів та установ міської ради, а також депутати, представники Молодіжної ради, громадських організацій, благодійний фондів, волонтери та мешканці громади. «Щороку ми підбиваємо підсумки роботи за рік та звітуємо перед громадою про… ...
Звіт в.о. міського голови за 2024 рік
Щороку ми підбиваємо підсумки роботи за рік та звітуємо перед громадою про виконані завдання і досягнуті результати. 2024- й насиченим і водночас складним для нашої громади. Однак завдяки злагодженій роботі ми змогли забезпечити стабільне фінансування основних сфер життєдіяльності, реалізувати важливі проєкти та підтримати найвразливіші категорії наших громадян. У пріоритеті для нас – підтримка сил оборони,… ...
Депутати прийняли рішення, спрямовані на розвиток громади
Сьогодні, 26 вересня 2025 року, відбулася 15-а сесія Хустської міської ради VIII скликання, яку провів в.о. міського голови Василь Губаль. У засіданні взяли участь 28 депутатів із 37. Перед початком роботи присутні вшанували хвилиною мовчання пам’ять усіх, хто загинув за Україну. Відтак під час сесії було розглянуто близько 60-ти питань, що охоплювали широкий спектр напрямків… ...
Щиро вітаємо місто-побратим із Днем Краматорська та Днем машинобудівника!
Від імені Хустської громади щиро вітаю Краматорськ із Днем народження міста! Це свято – символ вашої любові до рідного краю, вашої єдності та незламного духу, що дає сили рухатися вперед навіть у непрості часи. Майбутнє наших громад – у наших дітях, і разом ми робимо все, аби це майбутнє було світлим. Нехай ваші серця завжди… ...
30 вересня відбудеться публічний звіт в.о. міського голови за 2024 рік
Запрошуємо мешканців громади на публічне звітування в.о. міського голови Василя Губаля, яке відбудеться у сесійній залі міської ради у вівторок, 30 вересня 2025 року. Початок об 11:00 год. Ви матимете нагоду ознайомитися з результатами роботи за минулий рік, планами і перспективами розвитку громади, а також задати питання та висловити пропозиції у відкритому діалозі з керівником… ...
Виконком Хустської міської ради ухвалив низку важливих рішень
Сьогодні, 25 вересня, відбулося засідання виконавчого комітету Хустської міської ради під головуванням в.о. міського голови Василя Губаля за участі його заступників Василя Калина, Павла Тесличка та керуючого справами виконавчого комітету Еріка Шимоні. До порядку денного було включено понад 20 питань, що стосувалися різних сфер життєдіяльності громади. Зокрема, члени виконкому розглянули ряд питань житлово-комунального господарства, майна… ...