Хустська міська рада

Алгоритм оплати лікарняних і декретних за кошти ФССУ в умовах війни

Понад 1,2 мільйона українців були на оплачуваному Фондом соціального страхування України лікарняному з початку війни. ФССУ виплатив для них майже 7 мільярдів гривень за листками непрацездатності, які їх роботодавці опрацювали, розрахували та подали до Фонду на оплату, або Фонд нарахував напряму для тих працівників, чиї роботодавці не змогли подати заяву через бойові дії.

 

Як відбувається оплата лікарняних в умовах війни?

  • Фінансування допомоги по тимчасовій непрацездатності здійснюється на підставі заяви-розрахунку, яку роботодавець оформлює та подає до Фонду за відповідним лікарняним.
  • Якщо ж роботодавець не має можливості опрацювати ваш лікарняний і подати його до Фонду на оплату через бойові дії, неможливість гарантувати виплату працівнику отриманих від Фонду коштів тощо, отримати виплати можна напряму. Для цього працівник має особисто або через законного представника звернутись у відділення ФССУ за місцем обліку як ВПО або реєстрації – наші фахівці нарахують допомогу без залучення роботодавця, а кошти надійдуть на вашу особисту банківську картку.
  • А в загальних випадках саме від дати отримання Фондом заяви від роботодавця (а не дати створення е-лікарняного) залежить час отримання допомоги.
  • Тож після того, як лікар створить вам медичний висновок про тимчасову непрацездатність (про це надійде повідомлення від E-health), і за ним автоматично сформується е-лікарняний, потрібно повідомити про це роботодавця будь-яким зручним обом способом – наприклад, телефоном.
  • Свідченням того, що електронний лікарняний успішно сформувався, є його наявність в особистому кабінеті застрахованої особи на вебпорталі Пенсійного фонду. За потреби працівник може впевнитись у наявності е-лікарняного, авторизувавшись на вебпорталі за допомогою електронного підпису або BankId.
  • Також про створення е-лікарняного повідомить Пенсійний фонд за допомогою SMS – у повідомленні буде вказано номер е-лікарняного і період його дії. Однак таке SMS надійде, лише якщо застрахована особа попередньо зареєструвалась на порталі та у налаштуваннях надала згоду на дистанційне інформування.
  • Роботодавець (а також усі роботодавці за сумісництвом) будуть бачити ваш е-лікарняний в своїх кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть призначення допомоги тільки після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності і сплину строку, у який лікарі можуть внести зміни – тобто на 8-й день після дати закриття (або дати відкриття для лікарняних по вагітності).
  • Коли е-лікарняний змінить свій статус на «готово до сплати», роботодавець розпочне процедуру призначення за ним допомоги – спочатку електронний документ передадуть на розгляд Комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства для прийняття рішення щодо надання матеріального забезпечення. Строк розгляду документів і прийняття такого рішення – 10 календарних днів з дати видачі е-лікарняного (датою видачі вважається восьмий день після дати закриття е-лікарняного, а для лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день з дати відкриття).
  • Далі бухгалтерія розрахує суму матеріального забезпечення, сформує за е-лікарняним заяву-розрахунок і передасть її до ФССУ на оплату. На цей етап відведено не більш ніж 5 робочих днів. Ми радимо подавати заяви-розрахунки в електронному вигляді за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення (зверніть увагу, заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс на вебпорталі Пенсійного фонду, наразі він не має функціональної реалізації).
  • Пам’ятаємо, що саме дата отримання Фондом заяви-розрахунку вплине на час фінансування допомоги. Тож працівникам варто не втрачати зв’язок зі своїм роботодавцем і цікавитись станом подання заяви.
  • Після того, як заяву подано, слідкувати за оплатою лікарняних можна онлайн у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.
  • Аби орієнтуватись у щоденній звітності Фонду потрібно знати точну дату, коли заяву-розрахунок за вашим лікарняним було прийнято на фінансування. Її можна уточнити безпосередньо в роботодавця, або у відділенні Фонду, де його зареєстровано. Контакти: https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4 (необхідно назвати свій ідентифікаційний код).
  • Для відстеження фінансування Фонд щоденно публікує у каналі https://t.me/socialfund декілька видів звітності: за тегом #фінансування_оперативно – відомості про направлені кошти (пройде ще декілька банківських днів, доки регіональні управління направлять виділені кошти на рахунки роботодавців). За тегом #фінансування_страхувальників надається інформація про вже направлені на рахунки роботодавців кошти – зазвичай кошти за заявами за вказані дати вже надійшли на рахунок роботодавця, однак під час війни перерахування може зайняти певний час. Окремо можна слідкувати за різними видами виплат – для цього введено теги #фінансування_лікарняні і #фінансування_декретні.
  • Роботодавець виплатить допомогу застрахованій особі у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після надходження коштів від Фонду.

 

 

Хустське відділення

управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування

в Закарпатській області

 

Опубліковано: 06.09.2022 1196 Переглядів
Поділитися

Також може бути цікавим

Чорнобиль: гіркий спомин і вічний біль
38 років тому вогонь Чорнобиля опалив долі мільйонів людей, породив кількість проблем, які з часом змінилися, але не зникли.  Це не лише велика трагедія, а й символ безмежної мужності, героїзму і самовідданості  ліквідаторів страшної аварії. Сьогодні ми не тільки вшановуємо пам’ять загиблих у тій страшній трагедії, а й вклоняємося людям, які ціною свого життя та… ...
Роз’яснення про отримання дозволу на перебування в прикордонній смузі
1 крок – написати звернення 2 крок – звернення та відскановані копії надати до Державної прикордонної служби України за адресою: 89600, Закарпатська область, м.Мукачево, вул.Недецеї, 45), або в електронній формі (email: mukachevo_zagin@dpsu.gov.ua), тел. (031) 312-12-61. 3 крок – очікуєте відповідь протягом 10 діб 4 крок – вільно пересуваєтесь у межах прикордонного району. Зразок заяви для… ...
Інформація про бюджет Хустської міської територіальної громади на 2024 рік
В основу формування обсягів доходів і витрат бюджету Хустської міської територіальної громади на 2024 рік покладено вимоги положень Податкового та Бюджетного кодексів України, динаміки бази оподаткування, інших законодавчих актів, що стосуються місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин. Бюджет Хустської міської територіальної громади на 2024 рік затверджено в сумі  786 973,2 тис.грн., у тому числі загальний фонд –… ...
ЯК ЩЕПЛЕННЯ КПК ЗАХИЩАЄ ОРГАНІЗМ?
В рамках всесвітнього тижня імунізації нагадуємо про смертельно-небезпечні хвороби, які можна попередити просто своєчасно зробивши щеплення. Одна з таких хвороб – кір. Це одне з найзаразніших інфекційних захворювань: 9 з 10 невакцинованих людей ризикують захворіти після контакту із хворим. Ліків проти кору не існує, тому вакцинація — єдиний засіб захисту. Серед ускладнень – запалення легенів… ...
Як змінились місцеві бюджети Закарпаття за 10 років реформи з децентралізації
1 квітня 2024 року виповнилось 10 років з дня схвалення Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, що стала основою для децентралізації влади. У результаті проміжного етапу реформи в Закарпатській області утворились 64 територіальні громади з ефективним місцевим самоврядуванням, більшими фінансовими ресурсами та децентралізованими повноваженнями. Про те, як децентралізація вплинула на місцеві… ...
У центрі міста невдовзі з’явиться Алея пам’яті загиблих захисників
Сьогодні у стінах Хустської міської ради в.о. Хустського міського голови Василь Губаль разом зі своїм заступником Павлом Тесличком зустрілися з членами родин загиблих на війні Героїв. Головне питання, через яке і зібралися присутні, – остаточне обговорення дизайну Алеї. Разом із рідними було узгоджено всі важливі моменти. Встановлювати Алею почнуть уже цієї п’ятниці. Говорили і про… ...