Хустська міська рада

Актуально для мобілізованих фізичних осіб – підприємців

Самозайняті особи (фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність), які мали або не мали найманих працівників, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, під час особливого періоду, визначеного Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», на весь період їх військової служби звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб, також звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з єдиного податку, а також звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання звітності з військового збору у складі податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку.

Підставою для такого звільнення є заява самозайнятої особи та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які подаються до органу доходів і зборів за місцем податкової реєстрації само зайнятої особи протягом 10 днів після її демобілізації.

Якщо демобілізована самозайнята особа перебуває на лікуванні (реабілітації) у зв’язку з виконанням обов’язків під час мобілізації, на особливий період, заява і копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, подаються протягом 10 днів після закінчення її лікування (реабілітації).

Крім того, Перехідними положеннями Податкового кодексу передбачено що  у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, платники податків звільняються від передбаченої Кодексом відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом 6 місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Для цього платник податків подає заяву про відсутність такої можливості разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, що підтверджують неможливість платника податків – фізичної особи, зокрема, самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов’язок, у тому числі обов’язок податкового агента до контролюючого органу. До заяви подається військовий квиток або інший документ, виданий відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період.

У разі відсутності у платника податків можливості подати таку заяву та відповідні документи (копії документів), платник податків подає заяву та відповідні документи (копії документів) одночасно з набуттям можливості виконання одного із податкових обов’язків (подання звітності, сплати невиконаного податкового зобов’язання тощо) таким платником податку, не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків.

Отже, платники податків, які мобілізовані, в тому числі і фізичні особи – підприємці – платник єдиного податку першої – другої груп, які мобілізовані протягом дії воєнного стану в Україні, та не має можливість своєчасно виконати свій податковий обов’язок щодо, зокрема, сплати єдиного податку, зобов’язана виконати його протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Якщо у платників податків, які демобілізовані, в тому числі і фізичні особи – підприємці – платник єдиного податку першої – другої груп, які демобілізовані до закінчення дії воєнного стану відновилася можливість виконання податкового обов’язку, такі особи мають сплатити єдиний податок протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей.

Поряд з цим, з метою не нарахування контролюючим органом авансових внесків з єдиного податку за весь період мобілізації, ФОП – платник єдиного податку першої або другої груп має право подати заяву про відсутність можливості виконання податкових обов’язків разом з підтверджуючими документами до контролюючого органу.

У Головному управлінні ДПС у Закарпатській області надають консультаційну підтримку мобілізованим фізичним особам – підприємцям, які не можуть виконувати податкові обов’язки, а також членам їхніх родин з питань застосування норм податкового законодавства.

Для зручності та оперативного вирішення питань працюють «гарячі лінії» за наступними номерами телефону:

(0312) 61-21-31;

+38 (093) 848-13-15;

+38 (096) 270-60-20;

(0312) 61-38-65.

ДПС у Закарпатській області

Опубліковано: 17.04.2025 174 Переглядів
Поділитися

Також може бути цікавим

Вітання з Днем місцевого самоврядування!
Шановні працівники та ветерани органів місцевого самоврядування! Щиро вітаю Вас із 25-ю річницею місцевого самоврядування — святом, яке об’єднує всіх, хто щодня працює задля розвитку громади, покращення життя кожного мешканця та зміцнення демократії на місцевому рівні. Ми живемо в непростий час і сьогодні, як ніколи, важлива наша спільна єдність.  Наше з Вами головне завдання –… ...
У Хустській громаді привітали волонтерів
Цього дня на адресу волонтерів Хустської громади лунали теплі слова привітань та слів вдячності за добро, яке вони дарують тим, хто того потребує. Дякували за їхню силу, мужність, добрі, чуйні і милосердні серця. На початку всі присутні хвилиною мовчання вшанували пам’ять наших Захисників та Захисниць, які віддали своє життя за незалежність України. В.о. міського голови… ...
Головні рішення, прийняті на засіданні виконавчого комітету
Чергове засідання виконавчого комітету відбулося сьогодні, 5 грудня, під головуванням в.о. Хустського міського голови Василя Губаля. Участь у роботі взяли заступники міського голови Василь Калин, Павло Тесличко та керуюча справами виконавчого комітету Марина Сарай. Вшанувавши хвилиною мовчання пам’ять Захисників та Захисниць, які віддали своє життя за Україну, присутні перейшли до розгляду питань порядку денного. Найперше… ...
Вітання всім, хто робить добро! З Днем волонтера!
В умовах воєнного часу для нашої країни поняття «волонтер» набуло надзвичайно важливого значення, адже це – тисячі людей, які забезпечують надійний тил українській армії та підтримку внутрішньо переміщеним особам. З перших днів війна об’єднала, згуртувала націю. Невтомними руками жителів Хустської громади зроблено багато хороших справ, що успішно продовжуються і надалі. Вдячний всім, хто усвідомлює ціну… ...
Депутати Хустської міської ради зібралися на позачергове засідання
Позачергове засідання сесії VIII скликання Хустської міської ради відбулося сьогодні, 3 грудня, яке провів в.о. міського голови Василь Губаль. На розгляд депутатів було винесено чотири важливі питання, що стосуються бюджету, управління комунальним майном, земельних відносин та розвитку медичної сфери громади. Депутати розглянули та підтримали рішення щодо врегулювання питань користування земельними ділянками для будівництва та обслуговування… ...
Результати засідання міської комісії з питань ТЕБ та НС від 02 грудня 2025 року
Виконавчий комітет Хустської міської ради інформує мешканців Хустської міської територіальної громади про рішення міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, ухвалені 2 грудня 2025 року щодо подальших протиепідемічних заходів, пов’язаних із випадками захворюваності на вірусний гепатит А. Комісією ухвалено рішення дозволити проведення офіційних, культурних та спортивних заходів (без реалізації харчової продукції) на території… ...