Хустська міська рада

Актуально для мобілізованих фізичних осіб – підприємців

Самозайняті особи (фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність), які мали або не мали найманих працівників, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, під час особливого періоду, визначеного Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», на весь період їх військової служби звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб, також звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з єдиного податку, а також звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання звітності з військового збору у складі податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку.

Підставою для такого звільнення є заява самозайнятої особи та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які подаються до органу доходів і зборів за місцем податкової реєстрації само зайнятої особи протягом 10 днів після її демобілізації.

Якщо демобілізована самозайнята особа перебуває на лікуванні (реабілітації) у зв’язку з виконанням обов’язків під час мобілізації, на особливий період, заява і копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, подаються протягом 10 днів після закінчення її лікування (реабілітації).

Крім того, Перехідними положеннями Податкового кодексу передбачено що  у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, платники податків звільняються від передбаченої Кодексом відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом 6 місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Для цього платник податків подає заяву про відсутність такої можливості разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, що підтверджують неможливість платника податків – фізичної особи, зокрема, самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов’язок, у тому числі обов’язок податкового агента до контролюючого органу. До заяви подається військовий квиток або інший документ, виданий відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період.

У разі відсутності у платника податків можливості подати таку заяву та відповідні документи (копії документів), платник податків подає заяву та відповідні документи (копії документів) одночасно з набуттям можливості виконання одного із податкових обов’язків (подання звітності, сплати невиконаного податкового зобов’язання тощо) таким платником податку, не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків.

Отже, платники податків, які мобілізовані, в тому числі і фізичні особи – підприємці – платник єдиного податку першої – другої груп, які мобілізовані протягом дії воєнного стану в Україні, та не має можливість своєчасно виконати свій податковий обов’язок щодо, зокрема, сплати єдиного податку, зобов’язана виконати його протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Якщо у платників податків, які демобілізовані, в тому числі і фізичні особи – підприємці – платник єдиного податку першої – другої груп, які демобілізовані до закінчення дії воєнного стану відновилася можливість виконання податкового обов’язку, такі особи мають сплатити єдиний податок протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей.

Поряд з цим, з метою не нарахування контролюючим органом авансових внесків з єдиного податку за весь період мобілізації, ФОП – платник єдиного податку першої або другої груп має право подати заяву про відсутність можливості виконання податкових обов’язків разом з підтверджуючими документами до контролюючого органу.

У Головному управлінні ДПС у Закарпатській області надають консультаційну підтримку мобілізованим фізичним особам – підприємцям, які не можуть виконувати податкові обов’язки, а також членам їхніх родин з питань застосування норм податкового законодавства.

Для зручності та оперативного вирішення питань працюють «гарячі лінії» за наступними номерами телефону:

(0312) 61-21-31;

+38 (093) 848-13-15;

+38 (096) 270-60-20;

(0312) 61-38-65.

ДПС у Закарпатській області

Опубліковано: 17.04.2025 142 Переглядів
Поділитися

Також може бути цікавим

Запрошуємо громади та комунальні підприємства Закарпаття на виставку “Комунтех – 2025”
Запрошуємо громади та комунальні підприємства Закарпаття на виставку “Комунтех – 2025”! 14 жовтня 2025 року у м. Київ, в Міжнародному виставковому центрі, відбудеться презентація оновленого каталогу «Українська техніка для громад: 2025». У каталозі представлено: ✅ громадський пасажирський транспорт; ✅ комунальну та спеціальну техніку; ✅ навісне обладнання українського виробництва. ???? Подія відбудеться в рамках виставки «Комунтех… ...
В.о. міського голови Василь Губаль відзвітувався публічно за 2024 рік
Сьогодні, 30 вересня 2025 року, відбувся публічний звіт в.о. Хустського міського голови Василя Губаля за 2024 рік. У залі засідань зібралося керівництво, начальники управлінь, відділів та установ міської ради, а також депутати, представники Молодіжної ради, громадських організацій, благодійний фондів, волонтери та мешканці громади. «Щороку ми підбиваємо підсумки роботи за рік та звітуємо перед громадою про… ...
Звіт в.о. міського голови за 2024 рік
Щороку ми підбиваємо підсумки роботи за рік та звітуємо перед громадою про виконані завдання і досягнуті результати. 2024- й насиченим і водночас складним для нашої громади. Однак завдяки злагодженій роботі ми змогли забезпечити стабільне фінансування основних сфер життєдіяльності, реалізувати важливі проєкти та підтримати найвразливіші категорії наших громадян. У пріоритеті для нас – підтримка сил оборони,… ...
Депутати прийняли рішення, спрямовані на розвиток громади
Сьогодні, 26 вересня 2025 року, відбулася 15-а сесія Хустської міської ради VIII скликання, яку провів в.о. міського голови Василь Губаль. У засіданні взяли участь 28 депутатів із 37. Перед початком роботи присутні вшанували хвилиною мовчання пам’ять усіх, хто загинув за Україну. Відтак під час сесії було розглянуто близько 60-ти питань, що охоплювали широкий спектр напрямків… ...
Щиро вітаємо місто-побратим із Днем Краматорська та Днем машинобудівника!
Від імені Хустської громади щиро вітаю Краматорськ із Днем народження міста! Це свято – символ вашої любові до рідного краю, вашої єдності та незламного духу, що дає сили рухатися вперед навіть у непрості часи. Майбутнє наших громад – у наших дітях, і разом ми робимо все, аби це майбутнє було світлим. Нехай ваші серця завжди… ...
30 вересня відбудеться публічний звіт в.о. міського голови за 2024 рік
Запрошуємо мешканців громади на публічне звітування в.о. міського голови Василя Губаля, яке відбудеться у сесійній залі міської ради у вівторок, 30 вересня 2025 року. Початок об 11:00 год. Ви матимете нагоду ознайомитися з результатами роботи за минулий рік, планами і перспективами розвитку громади, а також задати питання та висловити пропозиції у відкритому діалозі з керівником… ...