Хустська міська рада

Основні питання та відповіді щодо роботи з е-лікарняними

1.Щодо визначення страхового стажу для розрахунку суми допомоги за лікарняним
Допомога по тимчасовій втраті працездатності покликана компенсувати працівнику
втрачений за час лікування заробіток. Її розмір залежить від середньоденного доходу і тривалості
страхового стажу – сума допомоги складе від 50% середньої зарплати (якщо стаж до 3-х років) і до
100% (якщо стаж понад 8 років).
Для визначення страхового стажу, якщо застрахована особа працює на одному підприємстві
менше 8 років, можуть використовуватись такі відомості:
– додаток 4 «Форма ОК-5»;
– додаток 5 «Форма ОК-7»;
– додаток 9 «Дані про трудовий та страховий стаж»;
– трудова книжка.
Якщо працівник почав трудову діяльність у 2016 році та пізніше, достатньо врахувати дані з
додатку 9. Це пов’язано з тим, що з 01.01.2016 для платників єдиного внеску було запроваджено
однакову ставку єдиного внеску в розмірі 22%. Тож, починаючи з цієї дати, страховий стаж за
страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та за пенсійним страхуванням
співпадають.
Однак до цього періоду страхові стажі можуть мати відмінності, тож використовувати дані з
додатку 9 потрібно з обережністю. Період страхового стажу з 01.01.2011 по 01.01.2016 необхідно
обчислювати з використанням довідок «Форма ОК-5» або «Форма ОК-7», а також даних про
трудову діяльність, зазначених у трудовій книжці. А період страхового стажу до 2011 року – на
підставі трудової книжки.
2.Як діяти, якщо наявні невідповідності ПІБ у реєстрі застрахованих осіб та е-
лікарняному?
Інформація щодо пацієнта завантажується з реєстру пацієнтів у медичний висновок
автоматично і співпадає з даними, зазначеними у декларації із сімейним лікарем. Тож
ідентифікаційні дані застрахованої особи в е-лікарняному будуть тотожні саме даним, зазначеним
у реєстрі пацієнтів. Однак, якщо ці дані не співпадуть із даними у реєстрі застрахованих осіб – е-
лікарняний може не створитись, або створитись із помилкою в ПІБ. Саме тому працівникам
важливо завчасно перевірити правильність внесення інформації і оперативно повідомляти лікаря і
роботодавця про всі зміни.
Однак, якщо помилка все ж сталася, і е-лікарняний містить несуттєві відмінності у написанні
ПІБ із даними у реєстрі застрахованих осіб (наприклад, Наталя і Наталія, пропущенні букви тощо),
роботодавці можуть подати заяву-розрахунок попри неточності.
Раніше подібні невідповідності при прийнятті Фондом заяв-розрахунків автоматично
підсвічувались як помилки, тож у окремих випадках заява могла бути відхилена. Однак,
аналізуючи зворотній зв’язок від страхувальників, Фонд соціального страхування України
вже вніс зміни до програмних засобів, аби незначні неточності не приводили до уповільнення
виплати допомог від Фонду.
3.Як нараховувати допомоги за е-лікарняними по догляду за дитиною тривалістю
понад 14 днів?
Надання допомоги з тимчасової непрацездатності по догляду за хворою дитиною віком до 14
років здійснюється за весь період, протягом якого дитина за висновком лікаря потребує догляду,
але не більше 14 календарних днів. А в разі стаціонарного лікування – за весь час перебування
застрахованої особи в стаціонарі разом із хворою дитиною. Цей вид допомоги фінансується за
кошти Фонду соціального страхування України з першого дня.
Однак наявні окремі випадки, коли е-лікарняний з цієї причини непрацездатності
створюється на тривалість понад 14 календарних днів попри амбулаторне лікування. У таких
випадках комісія з соціального страхування підприємства при розгляді е-лікарняного має звернути
увагу на заклад, лікарем якого було створено медичний висновок – є він амбулаторно-
поліклінічним, чи забезпечує стаціонарне лікування. При цьому, відповідно до діючого порядку,

медичний висновок за категорією «Догляд за хворою дитиною» в амбулаторних умовах може
створюватись на максимальний термін 14 календарних днів в межах одного страхового випадку. У
разі продовження потреби догляду за хворою дитиною при її амбулаторному лікуванні понад 14
днів, нормативно-правовими актами передбачено видачу лікарем довідки за формою № 095-2/о
про тимчасове звільнення від роботи по догляду за хворою дитиною.

4.Чи може лікар відкрити е-лікарняний без особистого огляду пацієнта?
На початку пандемії було запроваджено можливість відкриття лікарем листка
непрацездатності на підставі телефонної розмови із пацієнтом. Однак після чисельних
повідомлень про зловживання із боку пацієнтів, така норма була скасована. Тож наразі лікар має
провести особистий огляд пацієнта для створення йому медичного висновку, за яким автоматично
сформується електронний лікарняний.

5.У який термін потрібно призначити допомогу за е-лікарняним?
Процедура, а також строки призначення допомог за е-лікарняними не змінились – як і
раніше, призначити працівнику матеріальне забезпечення необхідно упродовж 10 календарних
днів з дати видачі лікарняного, ще 5 робочих днів відведено для формування заяви-розрахунку.
Водночас, дата видачі паперового і е-лікарняного відрізняються.
Датою видачі для електронних листків непрацездатності вважається восьмий день після дати
закриття, яка зазначена в документі. А для е-лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день
після дати відкриття.
Тож 10 днів на призначення матеріального забезпечення починають рахуватись саме з дати
видачі е-лікарняного, тобто з восьмого дня після дати його закриття (або дати відкриття для е-
лікарняних по вагітності та пологах).
6.Як перетинаються періоди тимчасової непрацездатності в різних е-лікарняних?
Період непрацездатності працівника визначається в медичному висновку та відображається в
е-лікарняному. Однак, якщо до електронної системи охорони здоров’я надходить інший медичний
висновок, і періоди непрацездатності перетинаються, тривалість е-лікарняних може бути
скорочена.
Є три найчастіші причини скорочення:
1) коли новий медвисновок створено в межах одного випадку непрацездатності;
2) коли новий медвисновок не пов’язаний із попереднім, але засвідчує непрацездатність в
межах тієї ж категорії;
3) коли новий медичний висновок засвідчує початок іншого страхового випадку з іншої
категорії причин непрацездатності.
7.Хто змінює причину непрацездатності на пов’язану із виробництвом?
Незалежно від обставин набуття хвороби або отримання травми, пацієнту відкриється
е-лікарняний з причини «Тимчасова непрацездатність з хвороби або травми, що не пов’язані з
нещасним випадком на виробництві». Однак, якщо випадок стався внаслідок професійної
діяльності працівника, одночасно буде розпочато процедуру розслідування. Участь в
розслідуванні беруть, зокрема, представники Фонду соціального страхування України – якщо під
час розслідування зв’язок з виробництвом буде підтверджено, вони оновлять причину
непрацездатності в електронному лікарняному. Для цього роботодавцям не потрібно додатково
звертатись до Фонду – лікарі ФССУ внесуть зміни самостійно.
8.Чи можуть паперові лікарняні видаватись як продовження е-лікарняних?
З першого жовтня усі заклади охорони здоров’я перейшли на створення медичних висновків
замість видачі паперових лікарняних. Однак існують чотири виключення, у разі яких
пацієнту видадуть паперовий листок непрацездатності:
● технічні помилки, які призвели до неможливості формування е-лікарняного, та які не було
усунуто упродовж 7 днів;
● помилки при створенні медичного висновку та спливу строку (7 днів), протягом якого
лікар мав можливість внести зміни;
● продовження лікарняних, які було видано на папері до 01.10.2021;
● а також у разі всиновлення новонародженої дитини.

У перших двох із наведених випадків паперовий лікарняний можуть видати як продовження
електронного. Такі лікарняні складають один страховий випадок та оплачуються за загальними
правилами. При цьому в паперовому лікарняному, виданому на продовження, обов’язково має
бути наведено номер електронного листка непрацездатності.
9.Як з’ясувати, коли оплатять е-лікарняний?
Це можна зробити онлайн – інформація про стан фінансування лікарняних і декретних
допомог щоденно оновлюється у телеграм-каналі  https://t.me/socialfund . Перші п’ять днів
страхового випадку оплатить роботодавець, а решту аж до одужання фінансує Фонд соціального
страхування України (за винятком допомог по вагітності та пологах і по догляду за хворими
дітьми – вони оплачуються за кошти ФССУ з першого дня). Щоб дізнатись дату фінансування,
потрібно знати точну дату подання роботодавцем заяви-розрахунку за е-лікарняним – не втрачайте
зв’язок і цікавтесь станом оформлення заяви. Уточнити дату можна також у відділенні Фонду, для
цього у кожному обласному управлінні створено окремі  гарячі лінії .

В.о. начальника Хустського відділення
управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування
в Закарпатській області
С. Андрейко

Опубліковано: 14.12.2021 412 Переглядів
Поділитися

Також може бути цікавим

Засідання виконкому: Майже півсотні питань на порядку денному
Сьогодні, 2 грудня, відбулося чергове засідання виконавчого комітету Хустської міської ради. Однак перед тим, як перейти до порядку денного і розглянути майже з півсотні питань, члени виконкому поспілкувалися з директором Хустської філії ПрАТ “Закарпаттяобленерго” Володимиром Фільо на наболілу серед населення тему – відключення електроенергії. Адже оптимізувати відключення наразі вкрай необхідно.  У ході діалогу члени виконавчого… ...
Увага! Старт опалювального сезону 2022-2023 років
Відтак з 24 жовтня на території Хустської міської територіальної громади вмикають опалення у дошкільних навчальних закладах (згідно з додатком), спальному корпусі багатопрофільного ліцею №1 імені Івана Магули, Хустській центральній лікарні імені Віцинського Остапа Петровича, Хустській спеціальній школі І-ІІІ ступенів Закарпатської області, спальному корпусі Хустського професійного ліцею сфери послуг, Хустському навчально-реабілітаційному центрі. Відповідне розпорядження “Про початок опалювального… ...
Інформація про прийняття рішення про приватизацію об’єкта комунальної власності Хустської міської територіальної громади
Рішенням Хустської міської ради VІІI скликання «Про затвердження переліку об’єктів комунальної власності Хустської міської територіальної громади, що підлягають приватизації (продажу) шляхом проведення електронних аукціонів у 2022-2023 роках», від 19 вересня  2022 року №975, затверджено перелік об’єктів комунальної власності Хустської міської територіальної громади, що підлягають приватизації у 2022-2023 роках, згідно з додатком, а саме: будівля, комплекс… ...
Інформація про результати конкурсу
– відбору суб’єкта оціночної діяльності, який буде залучений для проведення незалежної оцінки майна комунальної власності територіальної громади міста Хуст, який відбувся 15 вересня 2022року. Інформуємо, що за результатами проведеного конкурсу по відбору суб’єкта оціночної діяльності, який буде залучений для проведення незалежної оцінки будівлі, комплексу, розташованого за адресою: м.Хуст, Сливова, 36«В» загальною площею 1168,3 м.кв. (рішення… ...
28 липня українці вперше відзначають нове державне свято – День Української Державності
Майже рік тому, 24 серпня, під час святкування 30-ї річниці Незалежності України було запроваджено нове свято. Його встановлено Указом Президента Володимира Зеленського, підписаним під час урочистостей до річниці. Це свято співпало з історичною для українців датою – Днем хрещення Київської Русі – України, а також днем пам’яті святого князя Володимира Великого. Воно, без сумніву, сприятиме… ...
Депутати Хустської міської ради звернулася до міжнародної спільноти щодо закриття неба над Україною (+текст звернення)
Депутати Хустської міської ради звернулася до міжнародної спільноти щодо закриття неба над Україною   ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ депутатів Хустської міської ради до Сполучених Штатів Америки, учасників Організації Північноатлантичного договору, керівництва країн Європи, до дипломатичних місій, представництв міжнародних організацій, щодо впровадження зони A2/AD над територією України. 10 днів Україна героїчно протистоїть агресії Російської Федерації. 10 днів найбільшу… ...