Хустська міська рада

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №6 «Ластівочка» м. Хуст

НАША АДРЕСА:

90400, Закарпатська обл.,

 м.Хуст,  вул. П. Могили №11

 тел. (03142)4-32-34

ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЗАКЛАДУ

 У ДНЗ №6 «Ластівочка» функціонують:

 4 групи – 2 – раннього віку (ясельні)

       2 – дошкільного віку

       1 група з цілодобовим перебуванням дітей.

Режим роботи закладу

Групи працюють за 12-годинним режимом:

–                    денні групи з 7.00 – 19.00

–                    цілодобова група з   7.00 – 7.00

ІСТОРІЯ ЗАКЛАДУ

 В мальовничому куточку м. Хуст, в районі трьох гірських річок, що з давніх-давен манили до своїх берегів, вабили квітучими долинами, розташований дошкільний навчальний заклад №6 «Ластівочка».

Заклад заснований у 1952 р. у пристосованому приміщенні і є найстарішою дошкільною установою в міста.

З моменту заснування він підпорядковувався закладам охорони здоров’я, де виховувались діти від 3 місяців народження до 2 років і обслуговуючим персоналом були медичні працівники (медсестри-вихователі).

З 1962 році заклад переданий до відділу освіти Хустського райвиконкому і називався – Дитячі ясла №1.

 У 1991 році заклад перепрофільований у ясла – садок №6, де виховувались діти з 2 років до випуску у школу.

 У 2009 р., відповідно до рішення Хустської міської ради №604 від 24.09.2009 р., дошкільний навчальний заклад №6 перейменований у дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №6 «Ластівочка».

Першим керівником закладу була Тарнавська Ніна В’ячеславівна

Потім дитячі ясла очолювали:

Деяк Христина Юріївна

Орбан (Слюсарчук) Ірина Петрівна

На даний час очолює заклад (з 1991 р.) – Чекаліна Наталія Іванівна

КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Загальна кількість працюючих 28, з них:

педагогічних працівників – 12 ;

завідувачка – Чекаліна Н.І.

методист – Звір М.Ю.

психолог – Косик Т.М.

вихователів – 9

медсестра – Гангур В.М.

Якісний склад педагогічного персоналу:

Освітній рівень

повна вища освіта – 5

базова неповна вища – 7

 Кваліфікаційний рівень

вища категорія – 1

спеціаліст 1 категорії – 1

спеціаліст 2 категорії – 1

найвищий посадовий оклад – 9

ОСНОВНІ НАПРЯМКИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Дитячий садочок гостинно відкриває двері для 129 дітей (розрахований на 70 місць).

Організація освітнього процесу будується на основі Базової програми розвитку дитини нового типу «Я у світі”, програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» та інших програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

У своїй діяльності адміністрація та педагогічний колектив закладу керуються Конвенцією про права дитини, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Національною доктриною розвитку освіти в Україні», Указами президента України, рішеннями Уряду України, наказами Міністерства освіти і науки України, органів управління освіти,  Статутом дошкільного закладу, який затверджено рішенням № 604 виконкому Хустської міської ради від 24.09.2009 р., «Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні» та іншими чинними нормативно-правовими актами.

 Враховуючи вимоги сьогодення та з метою досягнення належного рівня якості дошкільної освіти в закладі проводяться:

 –                    методичні дні та години, засідання педагогічної ради, педагогічні читання, семінари – практикуми, наради при завідувачці, консультації, засідання круглого столу, виробничі наради, загальні збори трудового колективу та багато інших видів роботи, які спрямовані на вирішення питань розкриття творчого потенціалу всіх учасників навчально-виховного процесу;

 –                    планомірно проводиться робота з підвищення фахової майстерності педагогічних працівників, атестації педагогів, відвідування курсів підвищення кваліфікації у Закарпатському обласному інституті післядипломної освіти, відвідування методичних об’єднань вихователів міста, завідуючих, методистів, відвідування занять між колегами, самоосвіта педагогів;

 –                    проводиться робота щодо покращення матеріально-технічної бази   дошкільного навчального закладу.

 Групи закладу комплектуються відповідно до віку дітей, навчально-виховний процес проводиться на українській мові.

 Пріоритетними напрямками роботи закладу є:

–                    Патріотичне виховання

 З метою виховання патріотизму, пропаганди досягнень українського народу, формування інтересу до усної народної творчості, розвитку творчих здібностей, позитивної поведінки та підняття настрою дітей у закладі облаштовані куточки патріотичного виховання, виготовлено папку «Мій рідний край», проводяться заняття, свята, ранки, музичні та тематичні розваги. Свої таланти діти демонструють під час цих заходів.

 –                    Еколого-природничий

З метою пізнання навколишнього світу, виховання інтересу та любові до природи, дбайливого ставлення до оточуючого середовища в закладі проводяться екскурсії, піші переходи, виставки, бесіди, семінари – практикуми.

 –          Забезпечення фізичного та психічного здоров’я дітей

Вихователями дошкільного закладу проводиться оздоровчо-профілактична робота. За віковими групами спланована і проводиться система за гартувальних заходів:

–                    ранкова гімнастика з корегувальними вправами. Під час оздоровчого періоду ранкова гімнастика проводиться на свіжому повітрі;

–                    дихальна гімнастика;

–                    корегувальні вправи по профілактиці сутулості, плоскостопу;

–                    ходьба босоніж;

–                    прогулянка на свіжому повітрі;

–                    загартування в групах після денного сну;

–                    гімнастика пробудження;

–                    фізхвилинки;

–                    оздоровлення дітей в літній період;

Фотогалерея:

Тиждень рідного міста у «Ластівочці»

 

Дитині замало просто їсти, пити спати. Їй необхідно гратися, спілкуватися з ровесниками, дорослими людьми, які не тільки збагачують маля новими враженнями, а й позбавляють страху перед загадковим, незвіданим світом. Але як важливо все-таки розуміти дитину, адже без цього ми не зможемо незалежно виховувати її.

Виховувати свідомого громадянина і патріота свого міста, краю, держави означає формувати в дитині комплекс відповідних знань, особистісних якостей та рис характеру, які в майбутньому стануть мотивацією до більшості повсякденних вчинків і поведінки загалом.

У народі кажуть:добрий приклад – краще за сто слів.

Діти бачать, що звичайні люди, які їх оточують, пишуть гарні вірші, випікають смачні паляниці, керують складними машинами та механізмами, виборюють нагороди у спортивних змаганнях тощо. Тож і наші малюки, коли виростуть, стануть особистостями.

Цікавими і повчальними є заняття, спрямовані на прищеплення шанобливого ставлення до різних професій та власне праці.

Наочними та вельми цікавими для дітей є заняття з теми «Праця батьків». На них ведеться розмова про батьківську роботу, яка корисна для суспільства. Провідною у бесідах є думка про працьовитість українців.

Цікавим і повчальним пройшов «Тиждень рідного міста» у нашому ДНЗ №6 «Ластівочка», спрямований на ознайомлення дітей з рідним містом, любові до рідного краю, ознайомлення з історичним минулим  Хуста, його визначними місцями та відомими постатями, особливостями народних звичаїв, обрядів.

З цією метою у всіх вікових групах  закладу проведені відповідні тематичні заходи:

– бесіди «Моє рідне місто»,

«Історія нашого міста – Замкова гора, Долина нарцисів, архітектурні пам’ятники»,

«Народні умільці та їх вироби: кераміка, лозоплетіння, вишивка»,

«Ознайомлення з природою рідного міста»,

Індивідуальна робота «Птахи нашого міста»

«Де я живу – у місті чи у селі?»,

розглядання альбомів книг та фотографій із краєвидами рідного краю,

заняття з конструювання на тему: «Будівлі нашого міста»,

заняття з ліплення на тему: «Зліпи улюблене деревце, будиночок»,

заняття з малювання на теми: «Дорога для машини», «Весна прийшла до рідного краю», «Улюблений куточок мого міста» (за задумом),

заняття з ОБЖД на теми: «Ми пішоходи», «Річки нашого міста» (правила поведінки біля річки),

дидактично-пізнавальні ігри: «Опиши рідне місто в якому ти живеш», «Як стати майстром»,

дидактичні та сюжетно-рольові ігри: «Чого багато у нашому місті?», «Дитячий садок»,

пішохідні екскурсії на Майдан Незалежності, у районну бібліотеку, до меморіалу Слави, у Хустський міський центр науково-технічної творчості учнівської молоді на виставку робіт юних фотоаматорів та юних художників, присвячену Дню міста,

музичні розваги: «Наші улюблені пісні», «Веселі ігри нашого краю».

Головна мета цих заходів – пробудити в дитячих серцях любов до рідного краю, країни з її багатою та різноманітною природою, обрядами та звичаями.

Безперечно, комплексний підхід до громадянського виховання дошкільнят дає позитивні результати – діти виявляють любов та повагу до родини, вчаться поводитися з людьми відповідно до їхнього віку, знайомляться з особливостями української культури, отримують початкове уявлення про свої права і обов’язки та багато іншого.

Рідна домівка, мала батьківщина, отчий край, велика Україна – завдяки усвідомленню цих понять формуються основи національної свідомості дитини.

Зав ДНЗ №6 «Ластівочка»

(Чекаліна Н.І.)

 

 Фотогалерея:

no images were found

Тиждень міського фестивалю «Гармонія руху» у «Ластівочці»

 

Здоров’я дитини – багатство родини!

Здоров’я народу багатство країни!

Усі ми знаємо, що немає в людини більшої цінності, ніж здоров’я. З давніх-давен відоме гасло: «Твоє здоров’я – в твоїх руках». Але для того щоб навчитися берегти здоров’я, треба багато знати про самих себе, про стан свого організму. Слово «здоров’я» супроводжує дитину з часу її народження. Ще навіть не знаючи, що воно означає, будь-який малюк скаже: «Я здоровий, якщо не хворію». І почасти це вже є відповіддю.

Батьків та педагогів нашого садочка передусім хвилює питання, як зміцнити здоров’я дітей. Щоб дитина могла піклуватися про своє здоров’я, необхідно виховувати в неї свідоме ставлення до життя, усвідомлення пріоритету здоров’я. Саме тому, у ДНЗ №6 «Ластівочка» проводяться різні заходи з використанням різноманітних форм організації дитячої життєдіяльності фізкультурно-оздоровчого, валеологічного, художньо-естетичного спрямування з активним використанням рухів і музики,  фізичних вправ, рухливих ігор, танців, тощо.

Цікавим і повчальним пройшов міський фестиваль «Гармонія руху» з 19 по 23 листопада 2012року у нашому закладі, за участю вихованців.

З цією метою у всіх вікових групах  закладу проведені відповідні тематичні заходи:

  • Бесіди: «Якщо хочеш бути здоровим», «Я – чистенький, я – гарненький», « Добрі вчинки і слова – помічники здоров’я».
  • Індивідуальна робота: «Геть, хвороби!», «Що вміють наші руки?», «Ми вміємо культурно їсти».
  • Заняття з валеології: «Наші чемні ручки та веселі ніжки», «Рух – це життя», «Зустріч з мишенятами».
  • Заняття з ліплення: «Людина, яка займається спортом», «З чого складається тіло людини», «Спортивний майданчик».
  • Заняття з малювання: «Тато, мама, я крокують по доріжці», «Веселі гімнасти», «Малювання здорової дитини і дитини, хворої на вітрянку».
  • Заняття з фізкультури: «Подорож моряків на кораблі»,  «Ми – малята-здоров’ята», «Комплекс вправ з предметами».
  • Музичні свята та спортивні розваги: «Ми міцні і здорові», «Разом грати – хвороби забувати», «Спортивні мандри казкових персонажів».
  • Ранкова гімнастика, рухливі ігри, фіз. паузи, фіз. хвилинки, піші переходи, гімнастика на пробудження, валеохвилинки, психогімнастичні вправи проводяться щоденно згідно віку дітей.
  • Робота практичного психолога з дітьми: «Фізкультура – спорт» у всіх вікових групах.

Головна мета цих заходів – в дошкільному віці закласти фундамент знань про основи здоров’я, прищепити гігієнічні навички і вміння, забезпечити повноцінне валеологічне виховання, формувати культуру здоров’я особистості.

«Тиждень знань правил безпеки життєдіяльності дітей» у «Ластівочці»

Мало любити життя –

треба з ним ще й добре поводитись.

Народна мудрість

Сьогодні проблема безпеки життєдіяльності розглядається як базисна потреба людини. Тому на дошкільний заклад покладається відповідальність за цілеспрямоване формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я, адекватних реакцій на різні чинники ризику для життя.

На виконання наказу №156 від 25.10.2012р. у ДНЗ №6 «Ластівочка» проведено «Тиждень знань правил безпеки життєдіяльності дітей»  з 26.11 по 30.11.2012року.

Метою проведення  «Тижня знань правил безпеки життєдіяльності дітей» є поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя, пожежної безпеки, пропаганда безпечного способу життя серед дітей дошкільного віку та їх батьків, вироблення у них умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій.

Вихователі кожної вікової групи розробили план заходів щодо навчання дітей правилам поведінки при виникненні надзвичайних подій, пожеж, травматизму у формі пізнавальних ігор, вікторин, конкурсів малюнків, бесід та екскурсій у підрозділ пожежно-рятувальної служби.

Під час «Тижня знань правил безпеки життєдіяльності дітей» проведено:

  • заняття: «Урок здоров’я у лісовій школі», «Для чого потрібні знаки і правила вуличного руху», «Якщо ти сам удома», «Небезпечні іграшки та забави».
  • бесіди: «Все живе хай себе береже», «Що таке здоров’я», «Ми-пішоходи», «Природа друг – природа ворог», «У природи є різна погода».
  • сюжетно-рольові ігри: «Водії», «Пожежники», «Лікарня», «Сім’я»,
  • дидактичні ігри: «Світлофор», «Що треба для поїздки», «Розклади на дві купки безпечні та небезпечні предмети», «Пустощі на воді – бути біді», «Знайди місця де чатує небезпека».
  • рухливі ігри: «Горобці та автомобілі», «У ведмедя у бору», «Хто спритніший», «Гуси – лебеді», «Два морози», «Трамвай», «Перегони».
  • читання творів художньої літератури: С.Я. Маршака «Оповідання про невідомого героя», Т. Коломійця «Козенята і вогонь»,                 Л. Яковенко «Маленькі пустуни», відгадування загадок, читання прислів’їв про вогонь, казки – «Вовк і семеро козенят», «Червона Шапочка», «Кицин дім».
  • заняття з образотворчої діяльності:
  • конструювання: «Машини», «Пожежна машина», «Гараж для машин»;
  • малювання: «Машини на вулицях нашого міста», «Наша вулиця», «Наш друг світлофор».
  • аплікація: «Я іду по вулиці», «Світлофор – наш друг на переході», «Подорож у країну дорожніх знаків».
  • екскурсії: «Пожежні на захисті життя та здоров’я людей», «Екскурсія до найближчої пожежної частини», пішохідний перехід – «Розмаїття транспорту», «Світлофор на перехресті доріг».
  • розваги: «Пішла киця по водицю», «Святковий феєрверк».

Отож, під час проведення вище вказаних заходів,  підвищилась ефективність навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя, поглибились теоретичні знання, закріпились  практичні навички щодо формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров’я і життя.

 

 

« Осінні заходи в «Ластівочці» »

Осінь… Найпрацьовитіша пора року. Безперестанку трудиться Осінь – чарівниця, шліфуючи, відточуючи свої дарунки, радуючи  нас килимом різнобарв`я.  Як Осінь – трудівниця вибирає, витончує кольори для розмаїття ,так і педагоги нашого садочку підбирають різноманітні форми й методи роботи з дітьми різного віку.

Двері у великий та прекрасний світ дитині відкриває вихователь , але дитині добре, затишно, комфортно там, де про неї постійно піклуються та дбають. Найголовніше те, що працівники  дошкільного навчального закладу  № 6 «Ластівочка» не тільки розуміють та створюють умови для розвитку дитини, а й проживають разом з нею нове життя.

Протягом чудової осінньої пори у «Ластівочці» проведено ряд заходів:

 

І. Свято «Щедра господиня – осінь» та виставка «Осіннє розмаїття»

Вихователі творчо підійшли до організації та проведення свята і виставки,  надали і поглибили знання дітей про рослинний світ регіону, навчили захоплюватися осінніми барвами та дарами природи, їх користь для здоров`я людини, дбайливо ставитись  до навколишнього, поважати людську праці. У практичній частині дошкільнята  проявили свої таланти. Весело та емоційно почували себе під час проведення цих мироприємств . Пречудово та із художнім смаком виконані  ними та дорослими осінні сюжети, гербарії, композиції, малюнки.

 

ІІ.  «Бережи себе ,малюк !» – тиждень ОБЖД

Діти – допитливі та безстрашні, вони ще не здобули негативного життєвого досвіду. Саме тому ризик, що вони потраплять у небезпечну ситуацію дуже великий. Педагоги нашого закладу  шукають  шляхи до дитячої свідомості, щоб спонукати їх замислюватись над власними вчинками, формувати у малечі свідоме розуміння наслідків необачної поведінки, як особистої, так і для оточуючих. У формі бесід, ігор, індивідуальної роботи, читання художньої літератури, застосування ТЗН, екскурсій, розваг, тощо вихователі нашого закладу подають дітям матеріал з різних видів безпеки життєдіяльності за розділами, адже ці знання обов’язково допоможуть їм у різних життєвих ситуаціях:

  • дотримуватись правил поведінки з пожежної безпеки;
  • правильно користуватись пішохідним переходом;
  • дотримуватись правил безпечної поведінки в транспорті та на дорозі;
  • мати чіткі навички безпечної поведінки в природному середовищі;
  • дотримуватись правил користування гострими, ріжучими та гарячими предметами;
  • передбачати наслідки падіння, вживання в їжу незнайомих плодів та речовин;
  • усвідомлювати, що спілкування з незнайомими може становити загрозу для життя;
  • чітко знати прізвище та домашню адресу, а також  номери телефонів екстрених служб.

 

 ІІІ.  «Дошкільнята – майбутні школярі»   тиждень дошкільної та початкової освіти.

Ось уже три роки дружно та змістовно співпрацюють між собою педагогічні колективи двох освітніх закладів – ДНЗ № 6 «Ластівочка» та спеціалізованої ЗОШ № 6. Роботу їх видно із проведених ними спільних заходів:

  1. Проведено знайомство вчителя 1-А класу Баньої Т.Ю. з програмою розвитку дітей старшого віку «Впевнений старт».
  2. Обговорено плани роботи між вихователями старшої групи та вчителями початкової школи , щодо підготовки дітей до школи.
  3. Знайомство вихователів із програмою для середньої загальноосвітньої школи 1-4 класів.
  4. Взаємовідвідано заняття у ДНЗ та уроки у ЗОШ.
  5. Проведено консультацію вчителькою Баньої Т.Ю. «Готовність дитини до школи, забезпечення  умов успішного навчання» для вихователів ДНЗ.
  6. Проведені екскурсії вихованців старшої групи до школи.
  7. Спільно виготовлено папки – пересувки для батьків майбутніх першокласників.

 

ІV. « Ластівочка» гостинно приймає колег »

Методичне об’єднання для вихователів раннього віку в місті над Тисою.

 

Третій рік життя є одним з найголовніших у засвоєнні дитиною мови. Це стадії особливої чутливості дитини до мовних впливів. В цей період прискорюється темп мовлення. Джерелом мовленнєвого розвитку,а особливо формування активного мовлення, стає мовленнєве спілкування з дорослим. Тому педагогічні працівники дошкільного закладу №6«Ластівочка» посилено працюють над тим, щоб дитяча допитливість задовольнялась і діти отримували знання відповідно до нової програми  «Українське дошкілля».

Дуже цікаво пройшло методичне об’єднання для вихователів ясельних груп міста над Тисою у ДНЗ №6 «Ластівочка » інтегроване заняття з розвитку мовлення та конструктивною діяльністю на тему: «В гостях у дружньої сімейки».

Провела його вихователь Ковач Л.Г. бездоганно.

Мета даного заходу: уточнити та закріпити знання дітей про домашніх птахів,  спонукати дітей із захопленням слухати та розуміти розповідь дорослого, наповнювати словниковий запас, виховувати позитивне ставлення до « братів наших менших», заохочувати ініціативні прояви дітей.

Лариса Григорівна  при проведенні заняття домоглася, що діти  сприйняли і засвоїли поданий матеріал легко і радісно.

Другим мироприємством для вихователів даного віку була проведена Ділова гра з розвитку мовлення. Провела її Звір М.Ю. дуже змістовно і цікаво. Гра пройшла у формі змагання між командами педагогів, які під час неї показали обізнаність та ерудицію  з даного питання.

Багато корисного та практичного матеріалу запозичили гості у вихователів нашого закладу. Такими вихователями міста можна гордитися.

 

 

V. «Профілактика жорстокого поводження з дітьми» – семінар- практикум.

Насичено, на науковому підгрунті провела  семінар – практикум з педагогічними працівниками закладу практичний психолог  Косик Тетяна Миколаївна, яка зауважила, що вихователі повинні систематично проводити роботу щодо профілактики жорстокого поводження з дітьми.

На сьогодні не існує єдиного визначення терміну «жорстоке поводження з дітьми».  Проте більшість дослідників і практиків у розвинених країнах користуються визначенням, запропонованим відомим американським психологом італійського походження Джеймсом Гарбаріно : « Будь – яку дію або бездіяльність стосовно дитини з боку батьків, осіб, які їх замінюють, а також закладів або суспільства загалом, внаслідок чого порушено фізичний або психічний розвиток, здоров`я або благополуччя дитини, а також обмежено її права й свободи вважають жорстоким поводженням з дітьми».

Необхідною умовою попередження жорстокого поводження з дітьми є підвищення психологічної та педагогічної обізнаності педагогів. Дуже важливо, щоб педагоги усвідомлювали ті наслідки, до яких призводить жорстоке поводження з дітьми, та розуміли, які дії щодо дітей є жорстокими і де вимогливість межує з жорстокістю. А ще – необхідно формувати у педагогів толерантне ставлення до дітей. Адже педагоги мають за будь – яких умов проявляти великодушність до дітей, поважати їхні права, визнавати право кожної дитини бути іншою, сприймати її такою, якою вона є, вміти поставити себе на місце дитини, співпрацювати з нею на засадах партнерства.

no images were found

 

 

Поділитися