Хустська міська рада

РОЗРОБЛЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ЦІЛЬОВОЇ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ НА ПЕРІОД ДО 2016 РОКУ

Сьогодні Україна у процесі поступової інтеграції до правового простору Європейського Союзу наполегливо реформує систему державно-управлінських відносин.  Адміністративна реформа як один із напрямів Президентської Програми економічних реформ «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» спрямована на підвищення ефективності діяльності державних органів та гарантування професійності та відповідальності державної служби.
Європейські виміри реформи скріплені у схваленому в 2010 році Законі України «Про засади внутрішньої і зовнішньої політики», пункт 1 стаття 3 якого визначила серед основних засад політики у сфері розбудови державності модернізацію державної служби з урахуванням європейського досвіду на принципах професійності та політичної нейтральності.

Нормативне та організаційне забезпечення створення професійної, політично нейтральної та ефективної державної служби закріплене у новій редакції Закону України «Про державну службу» та нормативно-правових актах щодо його впровадження.
Пріоритети розвитку кадрової політики в державному управлінні закріплені Президентом України у Стратегії державної кадрової політики на 2012 — 2020 роки, якою визначені шляхи і засоби професіоналізації державної служби, впровадження технологій управління персоналом на противагу існуючим регламентам роботи з кадрами. Зокрема Стратегія передбачає розроблення та прийняття державної цільової програми кадрової політики, а також відповідних галузевих програм.
Будь-яка реформа – це комплексні зміни: удосконалення законодавчої бази, інституційна розбудова та розвиток людського потенціалу. Такий підхід реалізовано у резолюції Кабінету Міністрів України від 22.09.2011 № 37533/3/1-11 щодо розроблення стратегічного документа, який містить комплекс завдань спрямованих на розвиток системи державної служби.
Національним агентством України з питань державної служби розроблено Концепцію Державної цільової програми розвитку державної служби на період до 2016 року, метою якої є реалізація державної політики щодо управління потенціалом державних службовців, модернізації інструментів, процедур та стандартів діяльності органів виконавчої влади.
Проект Державної цільової програми розроблено з метою реалізації Концепції, яку Уряд схвалив розпорядженням від 27 червня 2012 року № 411-р. Передбачається, що виконання Програми дасть змогу забезпечити реалізацію державної кадрової політики у сфері державної служби, запровадити сучасні технології управління людськими ресурсами та забезпечити наукове супроводження реформи.
Проект не охоплює низку важливих для забезпечення професійності та сталості державної служби питань, розв’язання яких уже закріплено в програмних документах Президента і Уряду: доброчесності та запобігання проявам корупції, реформування системи підвищення кваліфікації та підвищення рівня професійної компетентності державних службовців, розвитку вищого корпусу державної служби та започаткування Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації», залучення молоді на державну службу та забезпечення ґендерної рівності тощо.
Наразі пріоритетами Програми визначено:
впровадження нового механізму, стандартів та процедур службових відносин у сфері державної служби. У рамках реалізації цього пріоритету передбачається:
– впровадження профілів професійної компетентності посад державної служби та механізму їх використання під час відбору на державну службу, оцінювання результатів службової діяльності та просування по службі державних службовців;
– забезпечення зв’язку між результатами оцінювання службової діяльності державних службовців та подальшим проходженням державної служби;
– оновлення змісту діяльності служб персоналу державного органу, органу влади Автономної Республіки Крим або їх апарату, посилення їх стратегічної ролі;
посилення інституціональної спроможності у системі державної служби. У рамках реалізації цього пріоритету передбачається:
– наукове забезпечення розвитку системи державної служби, визначення методів і механізму модернізації державної служби відповідно до стандартів і процедур роботи ЄС;
– посилення інституціональної спроможності служб персоналу центральних і місцевих органів виконавчої влади;
– надання правової, консультаційної, методичної, організаційної та іншої допомоги органам виконавчої влади з питань модернізації державної служби та нових засад управління персоналом з урахуванням міжнародного досвіду.
У ході розроблення проекту Програми враховано напрацювання українсько-канадського проекту «Реформа управління персоналом на державній службі», насамперед розроблену Канадським бюро міжнародної освіти Стратегічну рамку щодо системи управління персоналом.
Одним із основних напрямів змін стане застосування компетентнісного підходу до усіх процесів управління людськими ресурсами на державній службі, що покладено в основу кадрової політики Великобританії, Австрії, Канади, Нідерландів, Німеччини, США, Австралії та ін.
Серед інших пропозицій – розроблення та інтеграції цілісних та ефективних процесів і процедур управління персоналом, що стосуються системи класифікації посад, оцінювання при прийнятті на службу та просуванні, запровадження порівняльного аналізу заробітних плат, створення комплексної системи інформаційного забезпечення управління персоналом, удосконалення робочих процесів тощо.
Концепція Програми враховує європейські і міжнародні виміри реформи державної служби та висуває на порядок денний створення ефективної системи управління людськими ресурсами, що охоплює низку зазначених завдань (не враховуючи тих, реалізація яких передбачена іншими нормативно-правовими актами).
До цього процесу планується залучити усіх ключових учасників – органи виконавчої влади, наукові установи та навчальні заклади системи підвищення кваліфікації державних службовців, заінтересовані громадські організації та міжнародні проекти, які підтримують впровадження системних змін в Україні.
Виконання Програми дасть змогу забезпечити реалізацію державної кадрової політики у сфері державної служби, запровадити сучасні технології управління людськими ресурсами та забезпечити наукове супроводження реформи.
Передбачається, що реалізація Програми дасть змогу вирішити низку ключових проблем у забезпеченні стабільності державної служби та відновленні довіри громадськості до неї, забезпечивши зменшення плинності кадрів та підвищенні рейтингу України у міжнародних та вітчизняних дослідженнях.
Реформа державної служби наблизить систему державного управління до європейських стандартів, модернізує і професіоналізує її, підготує до здійснення масштабних реформ, передбачених у Програмі економічних реформ «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава».
 
Довідково:
З проектом Державної цільової програми розвитку державної служби на період до 2016 року можна ознайомитись на офіційному веб-сайті Нацдержслужби у розділі «Взаємодія з громадськістю».
 

Прес-служба Нацдержслужби України

Опубліковано: 06.09.2012 3886 Переглядів
Поділитися

Також може бути цікавим

Хустська міська рада оголошує конкурс з відбору суб’єктів оціночної діяльності
Хустська міська рада            ОГОЛОШУЄ КОНКУРС з відбору суб’єктів оціночної діяльності, які будуть залучені для проведення незалежної оцінки майна комунальної власності Хустської міської територіальної громади з метою визначення ринкової вартості майна для передачі у користування на умовах оренди, а саме: нежитлове приміщення другого поверху будівлі сільської ради, за адресою: с.Липча, вул. Центральна, 35, загальною площею… ...
У Хустській міській раді засідали постійні депутатські комісії
У ході підготовки до ІІ пленарного засіданні VI сесії Хустської міської ради VIII скликання, яка відбудеться 26 липня, відбулися засідання постійних комісій. Депутати погодили перелік питань, які пропонуються до розгляду на сесії. Значну увагу приділили бюджетному питанню. Члени постійної депутатської комісії з питань соціально-економічного розвитку, планування, бюджету, фінансів, розвитку підприємництва, автотранспорту, зв’язку, промисловості та торгівлі… ...
Норми Бюджетної декларації на 2025-2027 роки матимуть негативний вплив на місцеві бюджети Закарпаття
28 червня 2024 р. Уряд схвалив Бюджетну декларацію на 2025–2027 роки. Про те, як її норми відображаться на бюджетній сфері Закарпаття, розповіла Юлія Траньович, консультантка з бюджетних питань Асоціації міст України в Закарпатській області. Бюджетна декларація містить низку норм, які матимуть негативний вплив на місцеві бюджети. По-перше, це зниження на 4% частки ПДФО, що зараховується до… ...
Звернення до операторів ринку харчових продуктів
У зв’язку із частими відключеннями електроенергії завчасно подбайте про наявність альтернативних джерел електроенергії (бензинові або дизельні генератори, портативні електростанції, автомобільні рефрижератори тощо). Адже за відсутності джерела живлення перестає працювати холодильне та морозильне обладнання, що призводить до псування харчових продуктів адже ковбаси, сири, м’ясо, риба, молочні та інші продукти стають непридатними та небезпечними для споживання, уразі… ...
Засідав виконавчий комітет Хустської міської ради
Сьогодні, 19 липня, відбулося чергове засідання виконавчого комітету Хустської міської ради, яке провів в.о. міського голови Василь Губаль. Участь у роботі засідання взяв заступник міського голови Павло Тесличко та керуючий справами виконавчого комітету Ерік Шимоня. Члени виконкому опрацювали понад 40 актуальних питань, що стосуються життєдіяльності територіальної громади, та прийняли по них відповідні рішення. Серед головних… ...
Марія Андрейко: «Рекрутинг – альтернатива мобілізації»
Рекрутинг та мобілізація – це різні процеси, які не можна прирівнювати, оскільки одне жодним чином не замінює інше. Рекрутинг – це спосіб покращити сервіс для громадян, які готові доєднатися до ЗСУ. Таким чином можна підготуватися до військової служби в обраному підрозділі. Про це наголошує заступник начальника штабу з мобілізаційної роботи 72 батальйону Хустської територіальної оборони,… ...