Чер 19

Вже кілька років поспіль у Хусті тривають роботи з відновлення мережі вуличного освітлення. Поступово та планомірно міські вулиці стають не тільки рівними, але й світлими. Попри сумніви та невтішні прогнози скептиків, роботи наближаються  до завершення. Уже зараз видно, що в цьому напрямку міською владою зроблено чимало. Більш детально про електрифікацію вулиць колишньої столиці Карпатської України ми попросили розповісти Хустського міського голову В.П.Кащука.

– Проблеми з освітленням  нічного Хуста існували ще з радянських часів, у 90-х роках ліхтарні стовпи взагалі були не більше, ніж елементом декору, адже у вечірній час навіть центральна частина райцентру потопала у темряві… Володимире Павловичу, ви взялись за нелегку, але потрібну роботу. Чи плануєте довести електрифікацію вулиць міста до стовідсоткового фіналу?

– Нині ми всі прагнемо євроінтегруватись, жити за новими принципами, але щоб змінити державу в цілому, потрібно починати з маленького – із себе, із власного дому, із рідного міста. Наш мальовничий древній Хуст розташований майже у серці Європи, тож краяни мають відчувати, що доля подарувала їм шанс жити в унікальному куточку з прекрасною природою та чесько-австрійсько-угорською архітектурою, а наше хай і невеличке, але славне містечко має мати гідне «обличчя». Зазначу, що зовнішнє освітлення міста є не лише одним з елементів благоустрою, але й чинником комфорту та безпеки. У добре освітленому населеному пункті приємно жити, працювати, приймати гостей, відпочивати. Освітлення вулиць у темну пору доби підвищує безпеку руху транспорту та пішоходів, сприяє збереженню громадського спокою. Тож усвідомлюючи актуальність проблеми, міська рада взялася за її вирішення.

-І що вже на сьогодні зроблено?

– Наразі в Хусті вже освітлено 96 відсотків вулиць, серед яких не тільки центральні, але й бічні. Зокрема, на Болудянського та Гренджі-Донського було встановлено 26 бетонних електроопор та змонтовано більше 1,5 км мережі вуличного освітлення зі світильниками та енергозберігаючими лампами чеського виробника. Вартість робіт склала більше ніж 80 тисяч гривень. На вулицях Орлая та Лучка теж змонтовано майже 1,5 км мережі, замінено кілька старих електричних опор на нові і встановлено дев’ятнадцять світильників. Загалом на роботи витрачено п’ятдесят сім тисяч гривень з міського бюджету. На вул. 1 Травня, Чкалова встановлено 9 світильників, змонтовано лінію, протяжністю 478 м, на Вітровій, Ватутіна, Короткій, Гайовій – 20 світильників, лінія – майже 1000 м, на Нарцисовій – 6 світильників, лінія – 377 м, на Вайди – 7 світильників, на Річній, Довженка – 4 світильники, лінія – 243 м, на Сливовій – 7 світильників, лінія – 404 м, на І.Франка – аж 34 світильники і лінія – 1626 м, на Київській Набережній 7 світильників, лінія – 266 м, на Кіреській, Молодіжній, Колгоспній – 25 світильників, лінія – майже 2 км, на Коновальця 3 світильники, лінія – 154 м, на Лизанця – 6 світильників, лінія – 390 м, на Олеся, Прямій – 5 світильників, лінія – 301 м, на Суворова – 10 світильників, лінія – 699 м, на Шкільній – 13 світильників, лінія – 808 м.

Загалом у місті протягом останнього часу встановлено 201 світильник і змонтовано 11 300 м мережі вуличного освітлення. Поточний ремонт проведено і на вулицях Чижмаря, Волошина, Данчі, Братів Шерегіїів, Зоряна, Мічуріна, Гвардійська, Комарова, Островська, Манайла, Мазепи.

Але на досягнутому не будемо зупинятись. Реалізація програми з відновлення мереж вуличного освітлення на міських вулицях триває.

– Тоді які вулиці на «електричній» черзі на найближчий час?

– Зараз тривають роботи по поточному ремонту та обслуговуванню вулиць: Львівська, Возз’єднання, 9 Травня, Пачовського, Тургенєва, Генерала Петріва, Степана Росохи, Тімірязєва та Коцюбинського.

Уже невдовзі буде проведено такі ж роботи  на вулицях: Керамічна, Косична, Грушевського, Пирогова, Франка, Шевченка, Ломоносова, Свободи, Чайковського, Слов’янська, Жайворонкова, Маркуша, Корятовича, Київська Набережна.

Наразі розроблено проекти для реконструкції вуличного освітлення на вулицях: Німецька (13 світильників, протяжність лінії – 869 м, кошторисна вартість об’єкту – 60 749 грн.), Вокзальна (13 світильників, протяжність лінії – 760 м, кошторисна вартість – 65435 грн.), Чендея (21 світильникі, протяжність лінії – 1658 м, кошторисна вартість – 99905 грн.), Проекти узгоджені в Укрдержбудекспертизі та в ПАТ «Закарпаттяобленерго»). На найближчу перспективу розробляємо проекти по вулицях Толстого, Зоряній та Панькевича.

-Це все добре, але чи робиться щось у плані економії електроенергії, адже за спожите світло треба платити…

– Одним з основних завдань міської влади щодо системи зовнішнього освітлення на сучасному етапі є  саме впровадження енергозберігаючого обладнання, відновлення кабельних та повітряних мереж, капітальний ремонт та заміна обладнання і світильників, монтаж ліній у нових мікрорайонах.

Уже впродовж кількох років ми активно замінюємо старі неекономічні лампи на енергоефективні ліхтарі. Крім того, замість ламп на 250 Вт використовуємо економніші – на 100 та 75 Вт. Звичайно, це теж «влітає в копійку», адже в Хусті встановлено всього дві тисячі світильників, а загальна протяжність лінії вуличного освітлення складає 72 км. До речі, вартість ремонту одного світильника – 488 грн., що включає в себе заміну лампи, дроселя, пускорегулюючої апаратури, перевірку роботи лампи, роботи автотранспорту, заробітну плату працівника тощо. Проте удосконалення системи міського освітлення дає можливість не тільки витрачати, але й заощаджувати гроші.

-Якщо у когось із хустян є проблеми з вуличним освітленням, куди їм звертатися?

-Можна або зателефонувати у приймальню міської ради за номером: 4-37-06, або до людини, яка безпосередньо займається цим питанням – підприємця Владислава Кадара («Хуст-Енерго) за номером:  5-36-12.

-Спасибі за розмову і хай у нашому місті буде світло, сонячно та спокійно.

Марина Щтефуца.

Сподобалась стаття? Поділіться з друзями!

Написати відповідь

Подтвердите, что Вы не бот — выберите самый большой кружок: